+36 30 607 5220 / info@swisspro.hu

Home office kellékek – avagy hogyan rendezkedj be az otthoni munkavégzésre

2020. Március 31. 14:45

A kialakult járványügyi helyzetben sok ember, akinek munkájának jellege engedi home office-ba kényszerült. Az otthoni munkára való átállás a nem gyakorlott otthonról dolgozóknál az elején okozhat némi zavart, ami teljesen természetes jelenség. Ennek áthidalására szeretnénk néhány tippet, fogódzkodót nyújtani legfrissebb blogbejegyzésünkkel.


Dolgozósarok kialakítása

Amikor kezdő home office-oló voltam, belecsúsztam az otthoni lét nyújtotta kényelembe – dolgoztam ágyból, kanapéról pizsamában. Ez 1-2 hétig még felüdülés is volt a nyűgös irodai napi rutin és rohanás után, hiszen nem kellett a reggeli készülődéssel bíbelődni, de 1-2 vagy több hónap távlatában pont ez vitt tévútra. Észrevettem, hogy ilyen körülmények között romlik a hatékonyságom és egyre inkább enerválttá és motiválatlanná válok.

Amennyire a lehetőségek engedik, célszerű kialakítani egy otthoni irodát – lehet az bármilyen pici sarok vagy az étkezőasztalból egy kis részlet – ahol majdhogynem irodai körülményeket teremtünk. Helyet a laptopnak, egy asztali lámpának, jegyzetfüzetnek íróeszközökkel és a napi munkánkhoz szükséges egyéb kellékeknek. Praktikus, ha kéznél vannak adat- és töltőkábeleink, laptop töltőink és a hálózati adapterek is, hogy ne egy éppen végzett fontos feladatot kelljen megszakítani ezek keresgélésével – hiszen annyira Murphy, hogy épp a legrosszabb helyzetben kezdenek merülni az eszközök.

     

Kezdd a munkát rendezetten

 

               A melankólia elkerülése érdekében indítsd a napod úgy, mint amikor az irodában dolgozol – egy frissítő zuhany, reggeli, szép ruha, rendezett külső. Első hallásra nem tűnnek fontosnak otthonról dolgozva, de sokat segítenek a hatékonyabb munkavégzésben és a magabiztosságodra is jótékonyan hatnak ezek az apróságok.


Tervezd meg a napot

Munkakezdés előtt tervezd meg a napot, írd össze, hogy az nap milyen feladatokat kell elvégezned. Szedd pontokba a teendőket és súlyozd őket, hogy milyen sorrendben kell vagy szeretnéd megoldani őket.

Praktikus dolog időtervet kialakítani, mert könnyen el lehet veszni a teendőkben. Nagyjából meg tudod saccolni, hogy mennyi időre van szükséged egy-egy feladat elvégzésére, így fel tudod osztani a napot előre, hogy melyik órában éppen mit fogsz csinálni.

Ahogy haladsz feladataid megoldásában, pipáld ki őket a listán – ez egy látványos megoldás és lelkesítően hat, ha látod a fényt az alagút végén.


Tarts szünetet

 

Ne a laptop előtt reggelizz és ebédelj, hanem iktass be reggeli-, ebéd- és kávészünetet is. Azt már ezer tanulmányban olvashattuk, hogy romlik a hatékonyság, ha időnként nem szusszanunk pár percet. Éppen emiatt állj fel időnként, mozgasd át magad, menj ki az erkélyre vagy a kertbe friss levegőt szívni. Ezt követően megkétszereződnek energia tartalékaid és frissen, fitten folytathatod a munkát.

Mozogni nem csak a munka hatékonysága miatt kell, hanem a hosszútávú fizikai jóllét és mentális képességeink miatt is – segít a koncentrációban, hogy minél inkább az adott feladatra tudjunk összpontosítani.


Mi az, amiben mi tudunk még segíteni?

 

A home office-ban dolgozók körében áthidalható a személyes kontakt hiánya Skype hívásokkal, amelyben több személy részvételével is ugyanolyan hatékonyan lebonyolíthatók a heti, napi megbeszélések, mint a személyes meetingek alkalmával.

Ebben az esetben jó, ha kéznél van egy megbízható fülhallgató vagy bluetooth headset, amelyet a laptophoz vagy telefonhoz csatlakoztatva nem zavarjuk a környezetünkben lévő, akár szintén otthonról dolgozó családtago(ka)t a hangokkal, zajokkal.

Illetve mint ahogyan azt már fentebb említettük, célszerű a kezünk ügyében tartani adat- és töltőkábeleinket, laptop töltőinket és hálózati adaptereinket, hogy minél inkább kialakítsuk a kényelmes munkavégzés körülményeit.

Ezek beszerzésében tudunk segítséget nyújtani online webáruházunkban. Ebben az időszakban különösen jól jön, ha otthonunk biztonságából pár kattintással megvásárolhatunk gyakorlatilag mindent, amire szükségünk van.

Tippjeinket a biztonságos online vásárláshoz előző cikkünkben olvashatjátok.

 


Konklúzió 

 

Eleinte nem biztos, hogy gördülékeny fog menni a home office-ra való átállás, de bele lehet tanulni.

Szokták mondani, hogy ahányan vagyunk emberek a Földön, annyifélék is vagyunk, így természetes, hogy nem lehet a cikk minden pontja mindenki számára helytálló. Mint minden módszert, a home office műfajt is személyre kell szabni és mindenkinek az egyéni preferenciái alapján kell kialakítania az ő számára leghatékonyabb megoldásokat.

Reméljük, hogy cikkünkből tudtok mazsolázni tippeket és összegyúrva a személyes tapasztalataitokkal tudtunk kapaszkodókat nyújtani az otthon töltendő időszakra.

+1 személyes tipp: a hűtőt tartsa mindenki lelakatolva! 😊

 

*Fotók: Pinterest, Swissten



Hozzászólások


Lapozás: [1]

Új hozzászólás

Az Ön neve:
Az Ön e-mail címe:
Az üzenet:
Spam védelem: mennyi 8 + 4?